HELENA SANDSTRÖM - rapport från norrtullsgatan 65!

.

fredag 17 april 2015

Silversmideskurs!

 
Javisst!
Eftersom kunden alltid har rätt, så kommer jag att börja hålla en kvällskurs hos mig i silversmide. Det har pågått vissa påtryckningar ett tag angående detta och såklart att jag fixar det!
Vi kör igång den 28 maj kl.18-20 och håller på fem torsdagar framåt.
Jag kommer gå igenom grunderna i silversmide och den första uppgiften blir att tillverka en slät ring till sig själv. En överblickbar uppgift som man för att klara av, behöver lära sig de viktigaste teknikerna som sågning, filning, lödning, lite smide, slipning, polering och inte att förglömma - vitkokning!
 
Eventuellt finns någon plats kvar så om det är någon som är intresserad så maila mig så kanske vi kan knö in er också!
 
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar